Hirlevél





RG Cégcsoport

RG Net Kft. - hálózati eszközök, gyengeáramú villamosság, megfigyelő kamerákRG Net Kft.

www.rgnet.hu

RG Networks Kft.RG Networks Kft.

www.vannet.hu

RG StúdióRG Stúdió

www.rgstudio.hu

MV NetSystemsMV NetSystems

mvnetsystems.hu

Hírek


vanNet szemmel az új Peugeot 308

<<< Vissza
 
2014.02.11

Herr Kinga az RG Networks Kft. marketing és kommunikációs vezetője tesztelte az új Peugeot 308-t!

Kicsit féltem a benzinmotortól, mert dízelekkel autózom, és megszoktam a nagy nyomatékot. Kellemes meglepetést okozott ez az 1.6-os, mert papíron ugyan nem tűnik soknak a 125 lóerő, de a gyakorlatban igazán dinamikusan viselkedik a kocsi. A turbónak köszönhetően a nyomaték is rendben van, és a teljesítmény sem érződik kevésnek. Ennek ellenére kíváncsi vagyok a dízelre is, hiszen a franciák híresek a dízelmotorjaikról.

 

Híresek a látványos formaterveikről is, de az új 308-as mintha a visszafogottabb stílust képviselné.
Én ezt annyira nem bánom. Sokkal jobban szeretem a minimalista irányzatot. Érdekes módon nekem legjobban az autó hátulja tetszik. Egyszerű, mégis finom kézzel megrajzolt, a szép hátsó lámpákkal igazán jól sikerült. Oldalról is kellemes az összhatás, azt sugallja, hogy ez egy jól megépített, masszív autó. Az orr részen ötletes geg a Peugeot felirat a hűtőmaszkon, és tagadhatatlan, hogy a mai divatot itt is jól eltalálták a formatervezők.

Az utastérben teljesedik ki igazán a minimalizmus.
A középkonzol a kedvencem, nagyon letisztult és elegáns, szerintem az autó legszebb része. Kicsit aggódtam, hogy az onnan eltüntetett gombokat mennyire lesz nehéz kezelni a nagy érintőkijelzőn, de nem okozott problémát. Gyorsan átlátható és logikus a rendszer, a fontos információkat mindig mutatja, ráadásul a vezető felé fordították, így még kényelmesebben kezelhető.

Az utastér berendezése egységes és minőségi, úgy lett egyszerű, hogy nem unalmas. Az autó felszerelése is korrekt, annak ellenére, hogy nem csúcsmodellben ülünk. Jó hogy belekerült az ülésfűtés és a tempomat, utóbbi már az alapmodellben is széria.

Gondolom sokat utazik, ilyenkor jól jön a sebességtartó automatika.
Autópályás utakon valóban jól jönne, ha lenne a kocsimban. Én a régebbi autókat kedvelem, azokban ilyen kényelmi berendezések még nincsenek. Kedvencem a Golf II-esem, azt éppen felújíttatom. Remélem szebb lesz mint újkorában.

Valóban sokat autózok, évente 30-40.000 kilométert, ezért is praktikus a dízel. Ilyen távoknál már számít az alacsony fogyasztás.

A 308-as sem fogyaszt sokat.
Meglepően kevés benzinnel megelégszik az autó. 7.5 literes átlag egy főként városban használt tesztautótól úgy gondom nagyon jó érték, főként, hogy ilyen dinamizmus társul mellé.

Mennyire jó vezetni ezzel a kis kormánnyal a 308-ast?
Nagyon érdekes ez a pici kormánykerék, a felette elhelyezett műszerekkel. Azt hittem nehéz lesz megszokni ezt az új műszerelrendezési koncepciót, de nem így volt. A látótérben vannak az órák és a kijelzők, és mégsem olyan zavaróak, mint a műszerfal közepére helyezett műszercsoport. Persze azt látom, hogy fontos a megfelelő kormánybeállítás, különben a kormány beletakarhat az órákba.

A vezetési élmény nagyszerű, a kis kormánnyal nagyon élénken reagál a kocsi, öröm vele autózni. Nyilvánvalóan ez nem csak a kormánykerék érdeme, kell hozzá egy agilis futómű is. Ezzel kapcsolatban is voltak fenntartásaim, úgy gondoltam, hogy egy francia autó túlságosan lágy lesz az én ízlésemhez, mivel én a karakteresebb felfüggesztésű autókat kedvelem. Aztán ahogy múlta a kilométerek úgy barátkoztam meg az autóval, sikerült úgy megmaradnia komfortosnak, hogy a stabilitás is remek.

Egyetlen pontja van a kocsinak, ahol egy pici hiányérzetem maradt. A váltó ugyan nagyon igényes kart kapott, de a kapcsolási érzet még mindig nem az igazi.

Honnan ez a tájékozottsága a műszaki területen?
Annyira azért nem vagyok tájékozott, de az igaz, hogy rallyrajongó vagyok, így ott sok minden rám ragadt. Sokat járok versenyekre, nagyon szeretem azt a közeget, és persze a versenyautókat is imádom.

A versenysportban nem annyira fontos, de egy utcai autónál, annál inkább a csomagtér. A 308-as raktere elegendő?
Készültem a próbaútra, elolvastam néhány cikket a kocsiról, és azokból tudom, hogy a 440 literrel a kategória élvonalába tartozik. Talán túl nagy is ez a raktér, ha néhány literrel kisebb, a hátsó lábtér pedig egy picivel nagyobb lenne, még jobban használható autót kapnánk. Aki sok holmival utazik, az pedig úgyis meg fogja várni a kombi verziót.

Összességében milyen benyomást tett önre az autó?
Van még egy fontos tulajdonsága, ami meghatározza a kocsiról kialakított képet, az, hogy elképesztően csendes a 308-as. Sem a motor, sem a futómű nem hangoskodik, ezért hihetetlen nyugalmat áraszt az autó vezetés közben. Az elegáns formákkal, a letisztult műszerfallal együtt egy harmonikus összképet sikerült a Peugeot-nak kialakítani, így az erre fogékonyak minden bizonnyal sok örömet találnak majd benne.

Drágán méri a Peugeot a harmóniát?
Nem vagyok tisztában a konkurencia áraival, de a tesztautóért kért 5,1 milliós bevezető ár értékarányosnak tűnik. Igaz én annyira sokat utazok, hogy mindenképpen elgondolkodnék a dízelen, hiszen meglepően alacsony a felára, mindössze 160 ezer forint.

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                     1598 cm3

Maximális teljesítmény:                   125 LE 6000/min

Maximális nyomaték:                        200 Nm 1400/min

Saját tömeg:                                       1165 kg

Maximális sebesség:                       202 km/h

Átlagfogyasztás (gyári adat):           5,6 l

Bevezető ár (ACCES):                      4 810 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések (ACCESS): ABS, ESP, vezető- utasoldali és oldallégzsákok, függönylégzsákok, állítható magasságú első ülések, klímaberendezés, fedélzeti számítógép, tempomat és sebességhatároló, MP3-rádió-cd, sebességfüggő szervokormány.

Forrás: Dél Dunántúli Gazdaság